Články

Be fit!

21:33

Áno, viem. V súčasnosti na nás z každej strany útočí nejaký rozumný článok o zaručených tipoch na tie a tie partie, ako za pár dní bleskovo schudnete pomaly dve veľkosti a pod. Blíži sa leto. Pre jedných milované, pre iných nenávidené ročné obdobie. Tí, ktorí majú postavičku ju predvádzajú, tí druhí ju statočne skrývajú... a tí tretí? Tým je to jedno! Áno, sú spokojní sami so sebou. A to je základ zdravého života.
ZDROJ

Veľakrát som sa pokúšala niečo so sebou urobiť, a keď som už bola na polceste, prepadla ma chuť na instantnú polievku, tabuľku čokolády či pizzu. Neodolala som a skončila s výčitkami svedomia a následne sa pokúšala vrhnúť na chudnutie. A dostala sa do začarovaného kruhu. Diéta nie je naozaj nič pre mňa - jednoducho mám takú skvelú vôľu a pokušiteľa v sebe, že akonáhle si poviem: toto nejem, aj keď by som na to nemala normálne chuť, práve vďaka tomu si to dám - zakázané ovocie najlepšie chutí sa u mňa potvrdzuje na 110 %.
ZDROJ
No minulý rok sa mi podarilo dostať do formy, akú som mala naposledy v 18 rokoch. Nebola som vyslovene štíhla, ale nemala som želatínové telo. Aj keď občas kolíšem (a momentálne som v želatínovej fáze znova), snažím sa udržiavať. Ako na to? Jednoducho. Začnite v hlave. Síce sa to hovorí vždy, no toto je naozaj základ. Myslím si, že sila sugescie ešte nebola nikdy dokonale popísaná a pravdepodobne ani nebude, keďže ľudský mozog je jedna veľká záhada. No verte mi, ak sa na seba každý deň v zrkadle usmejete a vymenujete si aspoň 5 dôvodov, prečo ste krásna, postupom času tomu začnete veriť. Nehľadajte nedostatky, hľadajte to krásne. 
Pokiaľ ide o stravu, dôležitá je pravidelnosť. Momentálne sa snažím dodržiavať tento režim:
  • raňajky - okolo 6:00 (väčšinou jem niečo mliečne - jogurt so semiačkami Chia alebo jemné ovsené vločky zaliate mliekom s lyžicou medu a znova semiačkami Chia)
  • desiata - okolo 10:00 (ovocie, kaša alebo niečo ľahšie, avšak ak nejaké kolegyňa oslavuje a donesie koláčik, neodolám - no práve tento čas je ideálny na skonzumovanie niečoho sladkého)
  • obed - okolo 12:00 (čo ponúka školská jedáleň - väčšinou je práve obed jediné varené jedlo počas dňa, ktoré zjem)
  • olovrant - okolo 15:00 (ovocie)
  • večera - okolo 17:00 (nejaký zeleninový šalát napr. s krabími tyčinkami a syrom)
Chlieb vynechávam - ani nie tak úmyselne, ako neúmyselne. Pečivo mám veľmi rada, avšak nekupujem si ho, pretože ho nestíham spotrebovať a potom mi je veľmi ľúto, keď musím vyhadzovať plesnivý chlieb po záruke... Namiesto toho máme doma nejaké sucháre alebo polystyrénové chlebíčky, ale fakt ich jem málokedy. A odvtedy mi nejako aj lepšie trávi. Aj mliečne produkty som zredukovala na raňajky a tiež cítim, že moje telo je na tom lepšie.
Som však fanúšik aj takých tých náhrad jedla - väčšinou práve na desiatu alebo olovrant. Vyskúšala som už rôzne kokteily a fakt je, že majú čosi do seba.
články nájdete tu
Momentálne ma celkom láka značka Nupo, no zatiaľ som v štádiu zisťovania nejakých informácií predtým, než pôjdem do kúpy - ale také palacinky v light Nupo verzii nemusia byť zlé ;-) Nakopla ma trošku aj Veronika svojim palacinkovým príspevkom :-) Pokiaľ ide o tie nízkolalorické a nízkosacharidové náhrady - určite by som ich nejedla celý deň, no ako ľahká večera alebo už spomenutá desiata či olovrant nemusia byť zlé. 
ZDROJ

Celý fit režim však nie je len o strave. Dosť dôležité je robiť pre svoje telo niečo aj fyzicky. Dala som sa momentálne do takého režimu, že kombinujem cvičenie doma s fitkom. Keď som doma, buď si pustím X Box a vybláznim sa na športových kinect hrách, z čoho som už pár krát mala peknú svalovicu, alebo si pustím video.
ZDROJ
Video, ktoré vrelo odporúčam každému, kto chce cvičiť v pohodlí domova. Potrebujete akurát činky, ale pokojne môžete cvičiť aj s fľašami naplnenými vodou. Ak vám niečo hovorí meno Jillian Michaels, o ktorej som sa už na mojom blogu párkrát zmieňovala, myslím, že veľmi pokračovať nemusím. Najviac mi sedí jej program 30 day shred a dostal ma už niekoľkokrát do laty. Princíp je v 30 dňoch - 3 levely po 10 dní, jedno cvičenie trvá približne 30 minút a precvičujete všetko. Jillian vás bude cez obrazovku aj povzbudzovať, ale aj motivačne tlačiť do nového tela. Je to fakt skvelé cvičenie. Spočiatku zaberák, ale veľmi efektívne.
ZDROJ

Vo fitku sa vybláznite hravo pod dohľadom trénerky alebo trénera, avšak niekomu môže prekážať, že má okolo seba vyšportovaných ľudí a celé to bude pôsobiť demotivačne. Je už na vás, ktorý spôsob si zvolíte, dôležité je navyknúť si na fit životný štýl. A potom nebudete mať výčitky zjesť všetko, ale rozumne ;-)
Netlačte na seba ak sa vám nepodarí schudnúť 10 kíl. Dajte si iné, dosiahnuteľnejšie méty a chváľte sa za každý jeden úspech. Verím, že sa spolu dopracujeme k zdravému telu a úsmevu na tvári ;-)

You Might Also Like

0 komentárov