Články

V zdravom tele zdravý duch! Alebo?

15:29

Mám pocit, že momentálne žijeme v akejsi čudnej dobe (vo všeobecnosti). Už to necítiť až taký tlak na vychudnutosť ako kedysi, ale zároveň akoby rástol počet nezdravo žijúcich ľudí. Je to len môj pocit?

Napriek všemožným upozorneniam stále mnoho ľudí neraňajkuje, nedodržiava pitný režim a ten stravovací je doslova rozhádzaný. Ako chceme takto zdravo žiť?

Ja sama som sa rozhodla podstúpiť ozdravovaciu kúru. Bude pozostávať (vlastne už aj pozostáva) z niekoľkých krokov:


1. Kondička!

Do práce chodím pešo (jasné, veď to mám cca 10 minút od domu, ale do kopca). V práci sa nabehám (po schodoch a taak), a po meste tiež preferujem chodiť pešo alebo na bicykli (pokiaľ mi to dovoľuje počasie a zdravotný stav). V lete som cvičila 30 DS. Teraz som sa dala na yogu. Nikdy som nebola uznávačom nejakých filozofií, ale pri yoge sa super uvoľním aj po vystresovanom dni v práci a navyše precvičím si celé telo. 50 minút yogy a som ako znovuzrodená. Odporúčam. :) So sestrou a kamoškou ešte plánujeme chodiť na aerobik, takže moje telo bude mať tvrdší režim. Veď si to aj zaslúži.. po toľkých rokoch lenivosti :)

2. Strava!

Ako som už spomínala, som čokoládomaniak, takže to bude trošku ťažké. Ale snažím sa. Hlavnou zásadou je jesť pravidelne (minimálne 3 x denne) a menšie porcie. Dôležité je aj nejesť večer - teda po tej 17. - 18:00 už len nápoje :). Tiež dostatok ovocia (jediný povolený cukor) a zeleniny. A nedosoľovať jedlo! Vhodné je aj celozrnné pečivo a, samozrejme, žiadne fastfoody, pizze a polotovary! (čo u mňa až taký problém nebude, keďže v našom maličkom mestečku ani fastfood nie je a väčšinou sa stravujem v školskej jedálni a doma).

3. Pitný režim!!!

Veľmi dôležité! Ja obľubujem nedochucované čajíky a čistú vodu z vodovodu. V ostatnom čase som bola okolnosťami "prinútená" piť kávu, takže aj tú. Obmedzujem kolu a sladené minerálky, hoci niekedy neodolám a mám chuť na kolu. Raz za čas si doprajte aj vínko (ak máte 18!!), ale max. pohár (2 dl) denne :)

4. Relax! 

Nech si myslí kto chce čo chce, keď nespím cca 8 hodín, som ako fúria. Keďže cez týždeň vstávam medzi 6:00 a 6:20, zvyknem chodiť spať do 22:00 - 22:30. Najkvalitnejší spánok je ten do polnoci. Fakt. A ak som v pohode, necítim potrebu dopĺňať si endorfíny pomocou rafinovaného cukru. A máme kolobeh :) Do tejto kategórie zaradím aj čas strávený s rodinou a priateľmi (ale osobne, nie fb, sms, skype a pod.). Pretože takto sa zrelaxujeme ešte viac :)

A čo vy? Aké zásady zdravého životného štýlu preferujete?


PS: Už čoskoro o tom, ako byť EKO! A nielen "na papieri".

You Might Also Like

2 komentárov